Thursday, November 22, 2012

Aku #54

Tajuk kita hari ini; "Harga kawan-kawan".


I'm a little bit disappointed with the payment for the video commercial that I made two/three weeks ago, mostly aku habiskan masa aku dengan meng-edit video berjam jam tanpa tidur dan demam.


Okay here the usual price for the video, usually kalau kahwin orang akan bayar MYR1000++ for one video tak kisah la anda professional or amateur. But for the commercial pula people akan bayar MYR400/500 per minute. So belum campur dari Shah Alam ke Kuala Lumpur menaiki train ulang-alik for the video semua tu, itu aku tak berapa nak kisah lah. Sampai demam-demam pun pergi juga, kawan punya pasal anything will do kan?


So my client pun cakap,


"I bayar my past worker MYR600 for montage video, event video and photography."


Let me break it down for you, MYR600 with wrong spelling and ntah apa-apa montage plus with gambar like gambar mentah from camera then yes memang patut. Kalau lah aku bagi video dan tak mahu lansung dengar comment dia and aku nak video tu semua idea dari aku tanpa persetujuaan si aunty tu then aku okay, but if satu video dua tiga kali edit sebab tak puas hati nak juga ikut kata client macam mana? Masa event pun kena turun tangkap gambar and record video lagi so berapa aunty boleh bagi?


Finally,


I made four videos each video approximately one minute beserta dengan photography and harga kawan-kawan ialah MYR250.


Thank you.




Sila tukar kepada 720p, high-definition view. 

No comments: